mandag 9. oktober 2017

ChainMaille - en lidenskap

Kjært barn har mange navn - ChainMaille, Vikingsmykker, ringsmykker.  Uansett er det en teknikk som det er lett å bli helt hekta på. 

Muligheten til å gjenskape og å nyskape er uendelig. 

Å leke seg med årtusener gamle teknikker har blitt en lidenskap for meg og det ligger alltid en plan for en ny smykkevariant i bakhodet på meg.

Sommerens Onsdagsmarkeder i Stavern har vært godt besøkt - men på tross av relativt godt salg, ser jeg at mine beste kunder er å finne på Vikingmarkeder.  Der finnes menneskene som virkelig setter pris på håndverket mitt - og der finner jeg også nye ideer.

Et minne fra fjorårets Vikingmarked på Maurenga i Nannestad.

Noe av det jeg lager, legger jeg ut på Epla - ellers finnes det en Ledas Design side på Facebook.               
Scalemaille med ravn.  Hugin Eller Munin?

Boxchain eller Dronninglenke med Torshammer-  Kjedet kan brukes både med og uten anheng, da ringen også er låsen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar